Petak, Januar 07, 2011

Fitness za početnike

Ako želite doći u formu, ali ne znate gde početi, sliedi pregled nekih osnovnih trening rutina koje će vam pomoći da ostvarite svoj cilj. Ovo su samo neke od osnovnih informacija, te uvek trebate tražiti dodatne informacije čitajući, postavljajte pitanja i eksperimentisati sa različitim tehnikama. Takođe, pre nego započnete za zahtevnim vežbanjem konsultujte se sa svojim lekarom.

Pronađite teretanu
U potrazi za teretanom potrudite se da teretana bude čista i uredna te da imaju ispravnu i modernu opremu. Takođe bi bilo poželjno da osoblje bude korisno i prijateljski raspoloženo. Verovatno ni sami ne želite provoditi vreme u nekakvom smrdljivom podrumu gde gubite svu motivaciju. Budući da je velika udaljenost od teretane nekima izgovor za ne vežbanje, potrudite se da vaša teretana bude u blizini vašega mesta boravka ili radnog mesta.

Postavite ciljeve
Nemojte sebi postavljati nerealne ciljeve, jer će te se nakon kratkog vremena razočarati i odustati. Počnite polako i progresivno gradite snagu i mišiće vlastitim tempom. Nikada se nemojte uporedjivati sa drugima. Vaš primarni cilj treba biti povećanje snage i mišićne mase na celom telu. Nakon što ste nabacili nekoliko kilograma mišića, tada možete započeti sa izgradnjom određenih delova tela i definicijom.

Uvek zapamtite da prvo izgradite mišiće, a zatim ih oblikujte. To je vrlo jednostavan princip, ne možete ići na definiciju ako nemate šta izdefinisati.

Slušajte svoje telo
Uvek obratite paznju na svoje telo. Ako se osjećate slabo, umorno ili ste gladni, preskočite vežbanje taj dan i vratite se jači sledeći dan. Vežbanje u takvom stanju je beskorisno. No ako vas boli npr. potkolenica to vas ne bi trebalo odvratiti od odlaska u teretanu. Uvek postoje drugi delovi tela na kojima možete raditi. Vaše vežbe preskačite jedino onda kada ste bolesni ili se osećate toliko loše da vaše telo ne bi moglo podneti jače naprezanje.

Pronađite trening partnera
Za dodatno motivaciju, pronađite sebi pouzdanog trening partnera. On će delovati kao veliki motivator, tako dugo dok je on slične ili više stručnosti. Na ovaj način vaši treninzi biti će više takmicarske naravi i vidćete napredak mnogo brže. Uz to trening partner će vam pomoći kod dizanja većih težina te na taj način izbegavate ozbiljne povrede.

Ne zaboravite se istezati
Pre nego započnete sa treningom, važno je da zagrejte vaše mišiće. Potstaknite cirkulaciju sa nekoliko minuta laganog kardio treninga (traka za trčanje, bicikla, veslanje) i rastegnite sve velike mišićne grupe, posebno one koje ćete taj dan trenirati. Prilkom rastezanja držite takav položaj 15 do 30 sekundi, nemojte poskakivati, držite istegnut mišić celo vreme. Istezanje će smanjiti rizik od povrede i boli, te će poboljšati fleksibilnost.

Rad u ciklusima
Koliko često bi početnici trebali trenirati svaku mišićnu grupu? Kao pravilo trebalo bi pričekati 48 sati pre treninga istog dela tela ponovo. Naravno ovo zavisi o vašem vremenu i ciljevima koje želite postići. 

 

 

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me