Petak, Januar 07, 2011

HIIT

Šta je HIIT? HIIT je skraćenica od High Intensity Interval Training ili jednostavnije Intervalni trening principi kojim u kraćem vremenskom periodu možete postići bolje rezultate. To je upravo ono što želite, zar ne? O čemu se ovde zapravo radi najbolje prikazuje sprinteri:

Sprinteri provode skoro nula vremena aerobno trenirajući, a ipak imaju niži postotak telesnih masti od mataronaca. Tajna je u intenzivnoj prirodi nihovog treninga. Što je viši intenzitet (intenzitet je postotak maksimalnog broja otkucaja, a ne intenzitet uloženog truda), utoliko je i više kalorija spaljeno po minuti provedenog treninga. I dodatno, kalorijska potrošnja je povećana još 24-48 sati nakon treninga.

HIIT trening trebao bi trajati između 18 i 30 minuta. U tom vremenu izmenjujte intervale visokog i niskog napora. Za optimalne rezultate trening izmenjujte u razmeri 1:3 (visoki/niski). Na primer na stacionarnom biciklu okrecite pedale prvo visokim intenzitetom 20 sekundi, zatim polagano 60 sekundi, te tako ponavljajte u krug do završetka samog treninga. Kako bi se postepeno priviknuli na ovakav način izvođenja aerobnog treninga započnite umereno sa samo dva desetminutna treninga nedeljno i povećavajte postepeno učestalost i trajanje do 4 treninga po 20-30 minuta nedeljno!

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me